Mijn BlueMotion de zuinigste Volkswagen Golf TDI

Volg Mijn BlueMotion op Twitter
het huidige record: 31,7 km/L

We willen laten zien dat iedere autobezitter gemakkelijk kan meewerken aan het creŽren van een groene wereld. Het initiatief van MijnBlueMotion past voor de volle 100% binnen de doelstelling van Gofour.org. - TCE Gofour.com

MijnBlueMotion draait om praktische innovatie, niet om cijfers uit een boekje. Wij werken dagelijks aan dieselmotoren en hebben veel ervaring met Volkswagen. Wij zijn enthousiast over dit project en delen graag onze kennis en ervaring hiervoor! - Carrec Technocenter

Onze organisatie sponsort MijnBlueMotion vanwege het unieke en interessante concept. Onze bedrijfsfilosofie sluit naadloos op dit project aan en wij werken daarom graag mee aan dit ludieke initiatief. - Maxxis Banden

Voorbereidingen voor inbouwen elektronische stuurpomp

Het inbouwen van de elektronische stuurpomp is een ingrijpende klus. Er moet ruimte gemaakt worden onder de motorkap voor de grotere pomp, de huidige stuurpomp + aircopomp komen te vervallen, andere steun voor de dynamo, andere multiriem, nieuwe leidingen op maat maken voor de pomp enz.

Vandaag zijn we bij Carrec Technocenter met de voorbereidingen begonnen: plaats maken voor de nieuwe stuurpomp. Hiervoor hebben we de accu naar de reservewielbak verplaatst en die meteen vervangen voor een lichter exemplaar.

De standaard accu + accubak weegt 15,5 kilo. De nieuwe lichtgewicht accu weegt 6,2 kilo, de extra kabels 4,5 kilo. Na het maken van een houder voor de accu kon deze tegen de achterzijde van de wielbak gemonteerd worden. Voor de accukabels zijn extra gaten geboord om ze naar binnen te leiden.

Tevens zijn er alvast steunen gemaakt voor de stuurpomp die in de plaats van de originele accu gaat komen. Wanneer dit gaat gebeuren staat nog niet vast.

Bekijk hier de foto's van vandaag in groot formaat »