Mijn BlueMotion de zuinigste Volkswagen Golf TDI

Volg Mijn BlueMotion op Twitter
het huidige record: 31,7 km/L

We willen laten zien dat iedere autobezitter gemakkelijk kan meewerken aan het creŽren van een groene wereld. Het initiatief van MijnBlueMotion past voor de volle 100% binnen de doelstelling van Gofour.org. - TCE Gofour.com

MijnBlueMotion draait om praktische innovatie, niet om cijfers uit een boekje. Wij werken dagelijks aan dieselmotoren en hebben veel ervaring met Volkswagen. Wij zijn enthousiast over dit project en delen graag onze kennis en ervaring hiervoor! - Carrec Technocenter

Onze organisatie sponsort MijnBlueMotion vanwege het unieke en interessante concept. Onze bedrijfsfilosofie sluit naadloos op dit project aan en wij werken daarom graag mee aan dit ludieke initiatief. - Maxxis Banden

Schroefset en motorkap gemonteerd

De auto is vandaag bij Carrec Technocenter voorzien van een nieuw onderstel omdat de oude dringend aan vervanging toe was. De oude dempers aan de voorzijde waren zo lek als een mandje.

Na het uitstallen van de nieuwe onderdelen, inclusief nieuwe toplagers, kon het demonteren van de oude schroefset beginnen. Uiteraard hebben we gekeken of er verschil zat in gewicht tussen de oude en nieuwe set: oude veerpoot 5,2 kilo en de nieuwe... 5,2 kilo!

Het monteren van de nieuwe set ging letterlijk niet zonder slag of stoot, des te mooier is het als het er dan uiteindelijk onder zit. Prachtig die gepoedercoate veerpoten en glimmende veren! De achterzijde was zo gepiept. Daar hebben we de stelringen er wel van tussen gehaald, met die ringen stond hij namelijk nog te hoog. Het eindresultaat:

Tevens heb ik van de week de carbon motorkap gemonteerd. Die heeft echter een behoorlijk slechte pasvorm, dus de originele kap gaat weer teruggeplaatst worden. Het gewichtsverschil is trouwens 6,2 kilo. Een originele weegt 16,9 kilo, de carbon kap weegt 10,7 kilo.

Komende week wordt de auto uitgelijnd bij Korst Banden te Fijnaart.