Mijn BlueMotion de zuinigste Volkswagen Golf TDI

Volg Mijn BlueMotion op Twitter
het huidige record: 31,7 km/L

We willen laten zien dat iedere autobezitter gemakkelijk kan meewerken aan het creŽren van een groene wereld. Het initiatief van MijnBlueMotion past voor de volle 100% binnen de doelstelling van Gofour.org. - TCE Gofour.com

MijnBlueMotion draait om praktische innovatie, niet om cijfers uit een boekje. Wij werken dagelijks aan dieselmotoren en hebben veel ervaring met Volkswagen. Wij zijn enthousiast over dit project en delen graag onze kennis en ervaring hiervoor! - Carrec Technocenter

Onze organisatie sponsort MijnBlueMotion vanwege het unieke en interessante concept. Onze bedrijfsfilosofie sluit naadloos op dit project aan en wij werken daarom graag mee aan dit ludieke initiatief. - Maxxis Banden

Laatste reeks aanpassingen bij Carrec Technocenter

Deze week staat de auto bij Carrec Technocenter voor een reeks aanpassingen die de 1 op 30 mogelijk moeten gaan maken. We hebben nog maar twee weken voor de ultieme zuinigheidsrit van Amsterdam naar Stockholm.

Ten eerste wordt de elektronische stuurpomp ingebouwd. Wellicht overbodig om te zeggen dat dit makkelijk gezegd is dan gedaan; alle leidingen en aansluitingen moeten op maat gemaakt worden. Daarnaast komt de huidige stuurpomp plus aircopomp te vervallen, dit betekent dat er een andere steun op de motor komt voor de dynamo en een andere multiriem van een ander type auto.

Ook is na een aantal berekeningen duidelijk geworden wat de versnellingsbakmodificatie gaat worden. Er komt een langere vijfde versnelling in, dus dat gaat hoe dan ook winst opleveren. Zeker tijdens een lange rit die je vrijwel volledig in de vijfde versnelling aflegt. Technische details hierover volgen nog.

Tevens een leuke update is dat de stuurpomp uit te schakelen is, dus op de snelweg verbruikt hij geen energie en draait dus sowieso niet met de motor mee zoals in de oude situatie.

Als dat allemaal gebeurd is, worden de carbon kuipstoelen nog ingebouwd en wellicht nog een setje lichtere zijschermen. Dan nog wat kleinere modificaties zoals het verwijderen van de rechterspiegel en de dakantenne.

Het wordt steeds spannender, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het gaat lukken!

Carrec Technocenter, de specialist in revisie van versnellingsbakken, motoren en verstuivers